Site icon بلاگ

از کیمچی تا کی پاپ: موج کره‌ای و فتح بازارهای جهانی

Similarweb به‌تازگی لیستی از شرکت‌های فعال در حوزه دیجیتال که رشد قابل توجهی در سال 2024 داشته‌اند، منتشر کرده است. براساس رشد ترافیک سال به سال. به بررسی رشد دو شرکت فعال از کشور کره جنوبی می‌پردازیم:

قابل توجه است که Musinsa سال گذشته 190 میلیون دلار سرمایه جذب کرد، در زمانی‌که سرمایه‌گذاری خطرپذیر روی استارتاپ‌های آسیایی در حال کاهش بود.

رشد قابل توجه آنها با نفوذ چشم‌گیر کره جنوبی در مد و زیبایی مستقیم به مصرف‌کننده همخوانی دارد. اما تاثیر فرهنگی این کشور فراتر از ظاهر خوب یا بوی خوش است.

از موفقیت چشم‌گیر سریال بازی ماهی مرکب (Squid Games)، فراگیری موسیقی کی‌پاپ (K-pop)، تا محبوبیت گسترده غذاهای کره‌ای، فرهنگ کره‌ای دنیا را تحت‌تاثیر قرار داده است.

در اینجا دو حوزه دیگر را می‌بینیم که نفوذ کره‌ای در سال 2024 و بعد از آن روند رو به رشدی خواهد داشت:

1- گردشگری

درحالی‌که کشور همسایه‌اش ژاپن همچنان در صدر لیست آرزوهای بسیاری از مسافران است، کره جنوبی نیز از هیاهوی گردشگری خود برخوردار است.

در سال 2023 این کشور بیش از 6.5 میلیون بازدیدکننده خارجی داشت – دولت کره جنوبی قصد دارد که این تعداد را سه برابر کند و در سال 2024، 24.5 میلیارد دلار درآمد از طریق گردشگری جذب کند.

با اینکه این هدف نسبتاً بزرگ است اما در مسیر درستی قرار دارد؛ چراکه تعداد بازدیدکنندگان جزیره ججو، یک مقصد محبوب ساحلی در کره جنوبی، سال به سال 9 برابر شده است.

اما عجایب طبیعی تنها عوامل جذب گردشگری کره در سال 2024 نیستند:

2- استارتاپ‌های فناوری

رکورد چشمگیر کره در صادرات سبک زندگی و فرهنگی بر صحنه استارتاپ‌های نوپای آن سایه نمی‌اندازد. در نمایشگاه الکترونیک مصرفی سال 2024 (بزرگترین نمایشگاه الکترونیک مصرفی جهان)، 116 شرکت کره‌ای جایزه نوآوری CES را به خانه بردند و رکوردی را ثبت کردند. ستارگان برای سازندگان کسب و کار کره‌ای در سراسر جهان همسو هستند:

نکته نهایی: نمی‌توان انکار کرد که کره جنوبی در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی پر از فرصت‌های تجاری است. کارآفرینان در حوزه‌های تجارت الکترونیک، مهمان‌نوازی و استارتاپ‌ها به ویژه باید دست روی نبض این تحولات داشته باشند.

منبع: https://blog.hubspot.com/sales/south-korea-business-growth